SonTahlil

Tasarım politiktir.

29 Ocak 2010 Cuma

Yurttan Tasarım Meseleleri (9)

[Türkiye'nin bazı bölgelerinin tarım toplumundan bilgi toplumuna yaptığı "kurbağa sıçrayışı"nın resmidir.]

Ulusal basında karşılaştığım günlük haberlerden, üzerine tasarımın da söyleyecek bir sözü olabileceğine inandıklarımı "Yurttan Tasarım Meseleleri" başlığı altında bu blog'a taşıyorum.

Birgün gazetesinin 27 Ocak 2010 tarihli haberinden alıntıdır. [Kaynak: http://birgun.net/actuel_index.php?news_code=1264590614&year=2010&month=01&day=27]

AHIRDA İNTERNET KAFEYE 3 BİN TL'LİK CEZA

Türkiye’de en az internet cafesi bulunan iller arasında 81 vilayet içinde sonlarda olan Ardahan’ın Çıldır ilçesine bağlı Taşdeğirmen Köyü'nde bile internet cafe olmalı diyen köylü ahırdan bozma binayı internet cafe yaptı ama jandarma jet hızıyla gidip kapattı. Jandarma’nın ruhsatsız olduğu gerekçesiyle 3 bin TL.’lik ceza kestiği cafenin sahibi yaşadığı bu durum karşısında şaşırırken, inadına eksik evrakları tamamlayacağını söyledi. 600 Nüfusluk köyde internet cafe açan Erkan Dereci isimli Çıldırlı köylü, ‘dededen kalma ahırda hayvan kalmayınca bende oturup, bu binayı ne yapabilirim diye düşündüm. Ve böyle bir fikir aklıma geldi, uyguladım. Gençler olduğu gibi köylüleri de internetle tanıştırdım. Hem de ekmek paramı kazanıyorum. Ama gelin görün ki köyde yapılan bir şikâyeti dikkat alan jandarma daha iki günlük açtığım cafeyi gelip, kapattı. Bu yetmez 3 bir TL. ceza kesti. Ama beni yıldıramazlar. Bu halk teknoloji ile, internetle tanışmalı, eksiklerimi giderip köyde ki internet cafe mi açacağım’ dedi.

Haberli Hazırlayan: Fakir Yılmaz Ardahan.

Etiketler: , , , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa